Inschrijven & Toewijzen

De verkoop van 41 Ambachten start op 7 april 2021. Op de aanbod pagina vind je alle woningen met verkoopstukken en downloads. Ook is de website verder aangevuld met de digitale brochure en een FAQ pagina.

Inschrijven

Op basis van de informatie op de website kan je je vrijblijvend inschrijven op jouw favoriete woning(en). Heb je vragen over de woningen? Neem dan contact op met de makelaar, zij helpen hier graag bij.

Heb je jouw favoriete bouwnummer(s) gekozen en wil je in aanmerking komen voor een van de woningen? Dan is het tijd om het inschrijfformulier in te gaan vullen. Hierbij is het van belang dat je een account aanmaakt; zie in linkermenu pagina Belangstelling.

Reeds een account gemaakt

Het inschrijfformulier is in je account te vinden. Hier kun je je voorkeuren bevestigen en inschrijven. Volg alle stappen van het formulier en als je tevreden bent kun je het formulier digitaal ondertekenen en versturen. Je ontvangt hiervan een bevestiging.

Nieuwe geïnteresseerde

Vervolgens ontvang je een bericht om een persoonlijk account aan te maken. Zodra je dat gedaan hebt en ingelogd bent zie je in het menu het inschrijfformulier staan en kun je deze invullen en versturen. Let op: het kan zijn dat het bericht om je account te activeren in je ongewenste mail terecht komt.

Toewijzingsprocedure

De inschrijftermijn eindigt op maandag 19 april om 17 uur. Voor de toewijzing van de woningen kijken we niet naar wie zich als eerste heeft ingeschreven. Neem dus gerust de tijd om alle informatie te bekijken, voordat je een keuze voor een woning maakt.

Nadat de inschrijfperiode is gesloten checken we of alle formulieren compleet zijn ingevuld. Vervolgens wijzen wij de woningen toe. De uitslag van deze toewijzing ontvang je uiterlijk vrijdag 23 april. Heb je een woning toegewezen gekregen? Dan neemt Wisse Makelaars contact met je op. De overige kandidaten ontvangen een email, op het door hen opgegeven email adres, waarin staat dat ze voor nu geen woning toegewezen krijgen en dat ze op de reservelijst geplaatst zijn.

Verkoopgesprekken

Op het moment dat je hoort dat je een woning toegewezen hebt gekregen, worden zo spoedig mogelijk de eerste gesprekken ingepland. Tijdens de afspraak met de makelaar wordt het proces van de aankoop van de woning doorgesproken en samen bekijken jullie een eerste blik op de contractstukken. Na dit gesprek ontvang je alle contractstukken, bestaande uit verkooptekeningen, technische omschrijving en koop- en aannemingsovereenkomst in jouw eigen 41 Ambachten omgeving. Aan de hand van deze informatie kun je een weloverwogen besluit nemen of je overgaat tot aankoop.

Tekenafspraken

Na dit gesprek volgt binnen een periode van maximaal een week de tekenafspraak. Het is goed om te weten dat je na het ondertekenen van de koop- en aannemingsovereenkomst nog twee maanden de tijd hebt om de financiering te regelen. Ondertekening van de overeenkomsten gebeurt digitaal.

Het kopen van de nieuwbouwwoning in 41 Ambachten wordt vastgelegd in een koop- en aannemingsovereenkomst. De koop overeenkomst betreft een overeenkomst voor de koop van de grond, de aannemingsovereenkomst gaat over de bouw van de woning. Daarnaast is de koper bijdrages aan de gemeente verschuldigd voor de leges en de exploitatiebijdrage. Denk hierbij aan kosten voor het verlenen van de vergunning en voor de aanleg van straten, riolering , groen, parkeergelegenheid en waterpartijen met een openbare functie. De koopsom van de grond, de aanneemsom van de woning, de leges en de exploitatiebijdrage aan de gemeente vormen met elkaar het totaal door u te betalen bedrag. Deze bedragen staan benoemd op de prijslijst . Kijk voor meer informatie over de bijdrage aan de gemeente op de website van de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht.

We wensen je veel plezier & succes met het kiezen van jouw ideale huis!